Projecten

Lees de verhalen van klanten en ervaar zelf de voordelen van een samenwerking met Duplit.

Bellen via Teams

Wie?

Factory Zero (gevestigd in Tiel) wil de energietransitie voor iedereen haalbaar en vooral betaalbaar maken, in combinatie met gezonde, comfortabelere en zeer energiezuinigere woningen. Het doel is om alle relevante bouwcomponenten die nodig zijn voor zeer energiezuinige nieuwbouw en renovatie, te (her)ontwikkelen en op industriële schaal – en waar mogelijk circulair - te produceren. Waar nodig realiseert Factory Zero dit in samenwerking met innovatieve partners uit verschillende industrieën.

Wat?

Factory Zero is groeiende en had een 085-nummer voor algemene bereikbaarheid en dit doorgeschakeld naar een 06-nummer van een medewerker. Ook was er nog een 2e 085-nummer voor Service doeleinden. Dit nummer stond ook doorgeschakeld naar een apart 06-nummer waarop de servicemedewerker ook 's avonds bereikt kon worden. Men liep er continu tegen aan dat men moest doorschakelen, in gesprek was, etc. Factory Zero wilde een flexibele telefonie oplossing die eenvoudig uit te breiden zou zijn. Ook wilde men een oplossing die gemakkelijk in de bestaande werkwijze van de medewerkers geïntegreerd kon worden. Het gebruik van Microsoft Teams was door Corona in de organisatie al ingeburgerd. Met deze wensen en ervaring was er maar 1 oplossing denkbaar: Bellen met Teams.

Hoe?

Duplit heeft Factory Zero geadviseerd om gebruik te gaan maken van Business Voice van Microsoft. Business Voice is een toevoeging van telefoniefunctionaliteiten aan Microsoft Teams. Met Business Voice wordt er een nummerveld toegevoegd in Microsoft Teams waarmee je nummers kunt bellen. Aan de achterkant komen er functionaliteiten als: Auto Attendants, Wachtrijen, Groeps- en Gebruikersvoicemails, etc. bij. Voor Factory Zero heeft Duplit de beiden 085-nummers in AutoAttendants ontsloten. Achter de Auto Attendants zitten weer wachtrijen met afdelingen, waarin meerdere mensen per wachtrij deelnemen. Duplit heeft voor Factory Zero zo'n 40 Business Voice gebruikers ontsloten via Bellen met Teams.

Werken in de cloud

Wie?

BASE Lifestyle: dat zijn aanpakkers, doeners en doorzetters. Hun doel is dan ook om dag in, dag uit, alles uit het leven te halen. Dit doen ze samen met jou. Individueel, in een groep of met intensieve één-op-één begeleiding. Alles voor het behalen van het beste resultaat. BASE Lifestyle faciliteert en begeleidt jou in het traject naar een gezonde lifestyle, om de meeste kwaliteit uit het leven te halen. Je gezondheid gaat niet alleen over je bewustzijn van je fysieke gesteldheid. Het gaat verder dan dat. Je goed voelen wordt ook bepaald door jouw sociale omgeving en mindset. Sport maakt je sterk, zowel fysiek als mentaal. Dat is de triangle way of life.

Wat?

BASE Lifestyle wilde haar email professionaliseren en was zelf begonnen om mail om te zetten naar Google Gmail. Daarbij liep men tegen wat probleempjes aan en klopte bij Duplit aan voor hulp. In een persoonlijk gesprek tussen Marco Brienissen van BASE Lifstyle en Marien de Wilde van Duplit kwamen wensen over samenwerken, gebruik van meerdere Identiteiten en gebruik van Windows en Mac OS boven tafel. Hierop is door Duplit het advies van Microsoft 365 gegeven.

Hoe?

Duplit heeft de Google omgeving en de bestaande mail (IMAP) gemigreerd naar Microsoft 365. SharePoint is ingericht en de medewerkers van BASE Lifestyle hebben de juiste rechten gekregen op de SharePoint omgeving. Contactpersonen zijn overgezet naar Exchange. Alle data in Microsoft 365 wordt automatisch 3x per dag gebackupt buiten de Microsoft omgeving. Zo kan de klant overal bij zijn data en is de data van de klant veilig gebackupt. Een ijzersterke samenwerking!

Is die NAS nog wel veilig?

Wie?

Treevision is een boomtechnisch advies- en ingenieursbureau. Een boomspecialist dus. Zij hebben een brede kijk op bomen, zo presenteren ze zich ook. Treevision adviseert boombeheerders zoals gemeenten, provincies en andere partijen die beroepsmatig met bomen te maken hebben ten aanzien van beleid, ontwerp, inrichting en beheer van bomen. Ook particuliere boomeigenaren zijn hiervoor bij hen aan het juiste adres. De zorg en aandacht voor uw bomen neemt Treevision graag op zich. Want dat is een vak apart, hét vak van Treevision.

Wat?

Treevision maakt voor e-mail al gebruik van Office 365, maar voor documenten gebruikte men een NAS. Veelal grote (GIS)bestanden, foto's en tekeningen waren opgeslagen op een in het pand aanwezig NAS. Weliswaar was er een synchronisatie naar OneDrive, maar daarvan was de werking allerminst zeker. Omdat Tjeerd Visser en Marien de Wilde elkaar al sinds hun jeugd kennen, wilde Tjeerd dat Marien zijn gebruik van de IT omgeving optimaliseerde en doorlichte. Hierop heeft Duplit een aantal zaken geprofessionaliseerd voor Treevision.

Hoe?

Duplit heeft de bestaande Microsoft 365 Business Standaard licenties geupgrade naar Business Premium. Hiermee kunnen de medewerkers van Treevision met hun eigen account op elke PC en/of Veld computer inloggen. SharePoint is opnieuw ingericht en rechten zijn ingeregeld. Alle data is van de NAS naar SharePoint gemigreerd. Backup van alle Microsoft 365 data is ingeregeld, zodat e-mail, agenda, contactpersonen, taken, documenten, foto's en tekeningen allemaal veilig op een andere locatie zijn opgeslagen. Alle medewerkers van Treevision kunnen overal werken en bij de bedrijfsdata. Samenwerken is geoptimaliseerd en veilig. Alle PC's en Veldcomputers zijn uitgerust met Duplit RMM en worden gemonitord en beheerd. Zo wordt de gehele IT omgeving van Treevision in optimale conditie gehouden.

Bellen via Teams

Wie?

S for Software (gevestigd in Veenendaal) is een softwarebedrijf dat zich al 10 jaar lang specialiseert in aanvullingen op het boekhoudprogramma SnelStart. Het boekhoudprogramma kan veel, maar niet alles. En dat is waar S for Software zich op richt. Zij kennen de grenzen van SnelStart als geen ander en waar mogelijk verleggen de ontwikkelaars bij S for Software die graag. Met een juiste mix van standaard software, koppelingen en maatwerkoplossingen helpen zij inmiddels honderden ondernemers sneller, goedkoper en gemakkelijker hun bedrijfsproces te managen.

Wat?

S for Software had een software gebaseerde telefooncentrale in gebruik. Hier was men niet tevreden over. Na een post over Bellen met Teams nam Gerrit Valkenburg contact op met Marien de Wilde van Duplit. Na een gedegen inventarisatie is Bellen via Teams positief geadviseerd als alternatief voor de huidige software gebaseerde telefooncentrale.

Hoe?

S for Software wilde ook een aantal draadloze toestellen in gebruik houden zodat men die kon laten rouleren. Duplit beschikt over de mogelijkheid om zowel trunks, die nodig zijn voor Bellen via Teams, te combineren met Managed Voice voor 'traditionele vormen' van VoIP (zoals Intercoms, draadloze en/of vaste toestellen). Zo was Duplit in staat om voor S for Software de draadloze toestellen over te laten gaan als de Teams user(s) gebeld worden. Er is een AutoAttendant met meerdere wachtrijen ingericht. Hierop zijn diverse overloop wachtrijen ingericht. Dit is voor 3 bedrijven (met elk een eigen telefoonnummer) ingericht.